Plakat

Kategoria: Blog

maszyna drukująca

Podstawa promocji

Plakat zazwyczaj ma pełnić funkcję promocyjną, a jego zadanie polega na zachęceniu klienta do podjęcia określonych działań. Dokonania zakupu wskazanego produktu lub udania się na promowane wydarzenie.

Funkcjonalny plakat

Plakat musi zaintrygować potencjalnego klienta, zaszczepić w nim promowaną ideę i wzbudzić potrzebę posiadania. Jednak by tak się stało, powinien spełnić kilka kryteriów.

Pierwszym jest sugestia, która zachęca do wykonania pewnej czynności. Przekaz reklamowy powinien opierać się na jasnym i krótkim komunikacie o produkcie, wydarzeniu czy marce. Dobry plakat nie bazuje na długiej treści, lecz idei, którą klient musi skojarzyć i zapamiętać.

Drugim jest oprawa graficzna i estetyka dzięki, której plakat przypomina małe dzieło sztuki. Piękne i kolorowe obrazy zawsze przyciągają oko człowieka, zatem plakat musi być ładny i estetyczny.

Trzecim jest jasna forma przekazywania informacji. Przekaz wysyłany poprzez plakat musi być nieskomplikowany i łatwy do zapamiętania. W innym przypadku szybko zostanie wypchnięty z pamięci odbiorcy.

Czwartym kryterium jest forma. Plakat może przybierać dowolne kształty, jednak należy pamiętać, że jego rozmiar zależy od jakości. By nie utracił swoich walorów w wyniku złego druku, warto skorzystać z usług drukarni oferującej wydruk plakatów.