Ulotka

Kategoria: Blog

maszyna produkcyjna

Alternatywa plakatu

Ulotka to niewielki druk o charakterze promocyjnym, który jest rozdawany w miejscach publicznych lub rozkładany w trakcie różnego typu eventów i wydarzeń. Podstawowym zadaniem ulotki jest informowanie o wydarzeniu kulturowym, politycznym i działalności określonego przedsiębiorstwa. Zadanie ulotki polega na wzbudzeniu zainteresowania, wszczepieniu promowanej idei i wywołaniu u potencjalnego klienta chęci posiadania oferowanego przez daną firmę produktu. Stanowi mniejszą i tańszą alternatywę plakatu.

Rodzaje ulotek

Najczęściej spotykanym rodzajem ulotki jest ulotka eventowa. Druk informujący o wydarzeniu rozdawany jest zwykle podczas akcji promocyjnych, targów i spotkań z klientem. Broszurka przekazuje informacje o programie, charakterze i celu organizowanego wydarzenia.

Drugim popularnym rodzajem jest ulotka reklamowo-handlowa, która rozdawana jest w celu promocji określonego towaru. Wykorzystując zasady marketingowe, druk informuje o reklamowanym produkcie i zachęca do jego kupna.

Intrygującym sposobem dotarcia do klienta jest ulotka w charakterze pocztówki. Druk wysyłany jest do potencjalnego odbiorcy za pośrednictwem poczty.
Do ulotki często dołączana jest również kartka promocyjna. Dodatkowy druk umożliwia klientowi skorzystanie z ulgi i zakup towaru po niższej cenie. Zniżka może być powodem, dla którego potencjalny klient zachowa ulotkę.

Jednak bez względu na rodzaj druku istotną rolę odgrywa jego jakość. Wydruk ulotek w drukarni umożliwi zachowanie zaprojektowanej kompozycji graficznej i barwy.