Wizytówka

Kategoria: Blog

paleta kolorów

Symbol reklamy

Wizytówka to niewielka, poręczna i prostokątna forma druku akcydensowego, na której widnieją dane kontaktowe. Wykorzystywana w celu nawiązania kontaktu z drugą osobą, jest znakiem sympatii i uprzejmości. Wizytówka jest również formą promocji i autoprezentacji świadczącą o profesjonalizmie jej właściciela. Niewielki i niepozorny kartonik stał się symbolem reklamy i prestiżu.

Dobra wizytówka

Dobra wizytówka decyduje o pierwszym wrażeniu podczas kontaktu z potencjalnym klientem.
Pełni funkcję identyfikatora firmy i jest źródłem ważnych informacji na temat przedsiębiorstwa i jego przedstawiciela. Jednak, by mogła spełnić swoje zadanie, musi wpierw być odpowiednio zaprojektowana.
Pierwszym etapem projektowania wizytówki jest wybór informacji, które zostaną umieszczone na kartoniku. Wizytówka może zawierać dane typu imię i nazwisko, adres, dane kontaktowe, nazwę firmy oraz godziny jej otwarcia. Czasami przedsiębiorcy decydują się także na umieszczenie motta, które przyświeca firmie i jej pracownikom.

Drugim etapem jest zaprojektowanie szaty graficznej. Grafika musi być stosunkowo prosta, czytelna i spójna z elementami identyfikującymi firmę. Nie może zakłócać odbioru komunikatu wizytówki. Zdarzają się jednak wyjątki. W branży reklamowej i graficznej projektanci mogą pozwolić sobie na większą oryginalność, nieszablonowość i stworzyć bardziej skomplikowaną formę grafiki.

Ostatnim etapem jest dobór nośnika. Najczęściej używanym materiałem jest papier umożliwiający dobór gramatury, kolorystyki i faktury. W przypadku niestandardowych wizytówek, klienci często używają pleksi, tektury, gumy, a nawet plastiku.

Wizytówka jest niewielkim, z pozoru niepozornym wydrukiem, który stał się podstawowym elementem nawiązywania stałej relacji z klientami. Chcąc profesjonalnie promować swoje przedsiębiorstwo warto zainwestować w wydruk wizytówki.